Київ - столиця незалежної України
  • 13.08.2017
    Політична боротьба

    Політична боротьба на міському рівні впродовж 90-х pp. визначалася своїм драматизмом. У березні 1992 головою Київської міськдержадміністрації та представником Президента України в Києві став колишній голова Подільської...
    [Читать далее]

  • 13.08.2017
    Дзвіниця Дальніх печер

    Одна з найкращих барокових споруд XVIII ст. Закладена 1752, завершена у 1761. Будівельними роботами керував С.Д. Ковнір, автором проекту, імовірно, був П. Неєлов. Має 41 м у висоту; колись на ній висіло 9 дзвонів. Композицію споруди...
    [Читать далее]

  • 09.08.2017
    Інститутська вулиця

    Знаходиться в Липках і простягається від Хрещатика та Незалежності майдану, до Кловського узвозу. В давнину тут проходив Іванівський шлях від Лядської брами на південь, з’єднуючи старий Верхній Київ з Кловом і Печерськом....
    [Читать далее]

Последние публикации
Визначні пам'ятки Києва
Последние публикации

Набережне шосе

Набережне  шосе

Проходить вздовж берега Дніпра від Володимирського узвозу до бульвару Дружби народів. Прокладалося у 1849-53 спочатку до Дніпровського узвозу, паралельно зі спорудженням Ланцюгового мосту через Дніпро. Являло собою стратегічний шлях, що поблизу мосту був прикритий спеціальними фортифікаційними спорудами — Подільським верком (баштою з проїзною брамою безпосередньо на шосе, не збереглася) та підпірними стінами в схилі Дніпра (одна З них нині с основою Зеленого театру). В травні 1861 по шосе проходила жалібна процесія з труною Т.Г. Шевченка. На початку XX ст. магістраль набула сучасної довжини. До берегової смуги вздовж Н.ш. спочатку прилучалися пристані та купальні. В 1935-38 на частині шосе біля Поштової площі споруджено гранітну набережну (архітектор В.О. Осьмак), у 80-х pp. XX ст. її продовжено до кіпця шосе.

По всій трасі Н.ш. організовано трамвайний рух. Оскільки магістраль проходить безпосередньо під дніпровськими схилами, його забудова займає лише невеликий відрізок із непарного боку — до Пішохідного мосту через Дніпро. Вона складається з технічних споруд Київського водогону та міського трамваю. Будинок №4 є оригінальною пам’яткою дерев’яної архітектури (оздоблення архітектор А.К. Геккер, 1878). Будинок №2 у стилі модерн (1903-1907) — первісно дизель-моторна станція трамваю, після реконструкції — офісне приміщення управління електротранспорту. На шосе виходить пам’ятник Магдебурзькому праву, біля якого традиційно відбувається освячення води на православні свята. Наприкінці магістралі влаштовано Наводницький парк, у якому встановлені пам’ятник засновникам Києва та пам’ятник ватажкові червоного козацтва В.М. Примакову (скульптор Ф.А. Коцюбинський, архітектор І.Л. Шмульсон, 1970).

/>

Комментарии запрещены.