Київ - столиця незалежної України
  • 03.08.2018
    1362—1648 рр. Київ з Литвою та Польщею

    З другої половини XIV ст. Київ входить до складу Литовської держави, хоча формально залишається під владою Золотої Орди. У цей час спостерігається значний економічний підйом, але чисельність населення міста збільшується...
    [Читать далее]

  • 03.08.2018
    Київ під татаро-монголами

    Хан Батий, побачивши Київ з гори, що носить назву Батиєва, був вражений величчю і красою міста. 10 тижнів кияни героїчно боролися з незліченними військами Батия. Золоті Ворота виявилися їм не по зубах. Монголо-татарам вдалося...
    [Читать далее]

  • 03.08.2018
    Київ — столиця Київської Русі

    З IX і до початку XIII століття Київ — столиця Русі, державного утворення східних слов’ян і русів. У 882 р. в Києві відбувається зміна династій. До Києва зі своїм військом входить Олег (Вещій). Запросивши князів Аскольда і Діра...
    [Читать далее]

Последние публикации

Набережне шосе

Набережне  шосе

Проходить вздовж берега Дніпра від Володимирського узвозу до бульвару Дружби народів. Прокладалося у 1849-53 спочатку до Дніпровського узвозу, паралельно зі спорудженням Ланцюгового мосту через Дніпро. Являло собою стратегічний шлях, що поблизу мосту був прикритий спеціальними фортифікаційними спорудами — Подільським верком (баштою з проїзною брамою безпосередньо на шосе, не збереглася) та підпірними стінами в схилі Дніпра (одна З них нині с основою Зеленого театру). В травні 1861 по шосе проходила жалібна процесія з труною Т.Г. Шевченка. На початку XX ст. магістраль набула сучасної довжини. До берегової смуги вздовж Н.ш. спочатку прилучалися пристані та купальні. В 1935-38 на частині шосе біля Поштової площі споруджено гранітну набережну (архітектор В.О. Осьмак), у 80-х pp. XX ст. її продовжено до кіпця шосе.

По всій трасі Н.ш. організовано трамвайний рух. Оскільки магістраль проходить безпосередньо під дніпровськими схилами, його забудова займає лише невеликий відрізок із непарного боку — до Пішохідного мосту через Дніпро. Вона складається з технічних споруд Київського водогону та міського трамваю. Будинок №4 є оригінальною пам’яткою дерев’яної архітектури (оздоблення архітектор А.К. Геккер, 1878). Будинок №2 у стилі модерн (1903-1907) — первісно дизель-моторна станція трамваю, після реконструкції — офісне приміщення управління електротранспорту. На шосе виходить пам’ятник Магдебурзькому праву, біля якого традиційно відбувається освячення води на православні свята. Наприкінці магістралі влаштовано Наводницький парк, у якому встановлені пам’ятник засновникам Києва та пам’ятник ватажкові червоного козацтва В.М. Примакову (скульптор Ф.А. Коцюбинський, архітектор І.Л. Шмульсон, 1970).

/>

Комментарии запрещены.