Київ - столиця незалежної України
  • 27.03.2018
    Київська фортеця

    Київська фортеця — комплекс фортечних споруд ХVIII-XIX ст., розміщений на пагорбах високого правого берега Дніпра, обмежених з півночі Кловським яром, з півдня і заходу — схилами долини річки Либідь. Складається з кількох...
    [Читать далее]

  • 27.03.2018
    Києво-Печерська Лавра

    Києво-Печерська лавра — один з перших за часом заснування монастирів на Русі. Заснований в 1051 році при Ярославі Мудрому монахом Антонієм, родом з Любеча. Співзасновником Печерського монастиря став один з перших учнів...
    [Читать далее]

  • 27.03.2018
    Караїмська кенаса у Києві

    Караїмська кенаса в Києві була побудована в 1902 році за проектом архітектора Владислава Городецького. Гроші на будівництво цієї культової споруди виділили «тютюнові королі» — брати Коген. Соломон Коген у той час...
    [Читать далее]

Последние публикации

Набережне шосе

Набережне  шосе

Проходить вздовж берега Дніпра від Володимирського узвозу до бульвару Дружби народів. Прокладалося у 1849-53 спочатку до Дніпровського узвозу, паралельно зі спорудженням Ланцюгового мосту через Дніпро. Являло собою стратегічний шлях, що поблизу мосту був прикритий спеціальними фортифікаційними спорудами — Подільським верком (баштою з проїзною брамою безпосередньо на шосе, не збереглася) та підпірними стінами в схилі Дніпра (одна З них нині с основою Зеленого театру). В травні 1861 по шосе проходила жалібна процесія з труною Т.Г. Шевченка. На початку XX ст. магістраль набула сучасної довжини. До берегової смуги вздовж Н.ш. спочатку прилучалися пристані та купальні. В 1935-38 на частині шосе біля Поштової площі споруджено гранітну набережну (архітектор В.О. Осьмак), у 80-х pp. XX ст. її продовжено до кіпця шосе.

По всій трасі Н.ш. організовано трамвайний рух. Оскільки магістраль проходить безпосередньо під дніпровськими схилами, його забудова займає лише невеликий відрізок із непарного боку — до Пішохідного мосту через Дніпро. Вона складається з технічних споруд Київського водогону та міського трамваю. Будинок №4 є оригінальною пам’яткою дерев’яної архітектури (оздоблення архітектор А.К. Геккер, 1878). Будинок №2 у стилі модерн (1903-1907) — первісно дизель-моторна станція трамваю, після реконструкції — офісне приміщення управління електротранспорту. На шосе виходить пам’ятник Магдебурзькому праву, біля якого традиційно відбувається освячення води на православні свята. Наприкінці магістралі влаштовано Наводницький парк, у якому встановлені пам’ятник засновникам Києва та пам’ятник ватажкові червоного козацтва В.М. Примакову (скульптор Ф.А. Коцюбинський, архітектор І.Л. Шмульсон, 1970).

/>

Комментарии запрещены.