Київ - столиця незалежної України
  • 13.08.2017
    Політична боротьба

    Політична боротьба на міському рівні впродовж 90-х pp. визначалася своїм драматизмом. У березні 1992 головою Київської міськдержадміністрації та представником Президента України в Києві став колишній голова Подільської...
    [Читать далее]

  • 13.08.2017
    Дзвіниця Дальніх печер

    Одна з найкращих барокових споруд XVIII ст. Закладена 1752, завершена у 1761. Будівельними роботами керував С.Д. Ковнір, автором проекту, імовірно, був П. Неєлов. Має 41 м у висоту; колись на ній висіло 9 дзвонів. Композицію споруди...
    [Читать далее]

  • 09.08.2017
    Інститутська вулиця

    Знаходиться в Липках і простягається від Хрещатика та Незалежності майдану, до Кловського узвозу. В давнину тут проходив Іванівський шлях від Лядської брами на південь, з’єднуючи старий Верхній Київ з Кловом і Печерськом....
    [Читать далее]

Последние публикации
Визначні пам'ятки Києва
Последние публикации

Залізничний вокзал (Центральний)

Залізничний  вокзал (Центральний)

Головний залізничний вокзал міста, споруджений в заплаві р. Либідь. Перед ним розташована Вокзальна площа, від якої в бік Шевченки Тараса булі пару веде вул. Комінтерна (колишня Безаківська). В 1857 видано концесію на будівництво залізниці між Києвом та Одесою з подальшим її продовженням до Курська. Але це, як і повторна видача аналогічної концесії у 1863, результатів не дало. Тоді будівництво залізниці Одеса — Київ — Курськ почало здійснюватися за державний рахунок і в лютому 1870 відкрито регулярний залізничний зв’язок між Києвом і Балтою на відрізку у 428 верст. Невдовзі почався рух по лінії Київ — Курськ до залізниці, що вела з Москви на південь, та до Одеси через Балту. У 1868-70 у Києві побудовано (трохи осторонь сучасного, ближче до р. Либідь) перший залізничний вокзал у стилі англійської готики (архітектор І.С. Вишневський).

Проект нового, масштабнішого Київського вокзалу (архітектор В.О. Щуко) затверджено 1913 і в 1914 закладено його фундаменти. Але Перша світова війна загальмувала будівельні роботи. В 1925 питання про будівництво нового вокзалу у Києві постало знову.

На оголошеному конкурсі 1927 виграв проект київського архітектора О.М. Вербицького, 7 листопада 1927 відбулося урочисте закладання фундаменту. Основні будівельні роботи велися з 1929, і в 1932 нову будівлю вокзалу здано в експлуатацію. Вокзал сильно постраждав під час Великої Вітчизняної війни, після якої був відновлений приблизно у своєму довоєнному вигляді. Розбудова його мережі та облаштування Вокзальної площі відбувалося у 1954-55, 1967-69 та 1978- 80. Масштабні роботи по його оновленню відповідно до сучасних вимог техніки і дизайну проведено в 2000-2001 у зв’язку з заходами на честь 10-ї річниці незалежності України.

/>

Комментарии запрещены.