Київ - столиця незалежної України
  • 03.08.2018
    1362—1648 рр. Київ з Литвою та Польщею

    З другої половини XIV ст. Київ входить до складу Литовської держави, хоча формально залишається під владою Золотої Орди. У цей час спостерігається значний економічний підйом, але чисельність населення міста збільшується...
    [Читать далее]

  • 03.08.2018
    Київ під татаро-монголами

    Хан Батий, побачивши Київ з гори, що носить назву Батиєва, був вражений величчю і красою міста. 10 тижнів кияни героїчно боролися з незліченними військами Батия. Золоті Ворота виявилися їм не по зубах. Монголо-татарам вдалося...
    [Читать далее]

  • 03.08.2018
    Київ — столиця Київської Русі

    З IX і до початку XIII століття Київ — столиця Русі, державного утворення східних слов’ян і русів. У 882 р. в Києві відбувається зміна династій. До Києва зі своїм військом входить Олег (Вещій). Запросивши князів Аскольда і Діра...
    [Читать далее]

Последние публикации

Залізничний вокзал (Центральний)

Залізничний  вокзал (Центральний)

Головний залізничний вокзал міста, споруджений в заплаві р. Либідь. Перед ним розташована Вокзальна площа, від якої в бік Шевченки Тараса булі пару веде вул. Комінтерна (колишня Безаківська). В 1857 видано концесію на будівництво залізниці між Києвом та Одесою з подальшим її продовженням до Курська. Але це, як і повторна видача аналогічної концесії у 1863, результатів не дало. Тоді будівництво залізниці Одеса — Київ — Курськ почало здійснюватися за державний рахунок і в лютому 1870 відкрито регулярний залізничний зв’язок між Києвом і Балтою на відрізку у 428 верст. Невдовзі почався рух по лінії Київ — Курськ до залізниці, що вела з Москви на південь, та до Одеси через Балту. У 1868-70 у Києві побудовано (трохи осторонь сучасного, ближче до р. Либідь) перший залізничний вокзал у стилі англійської готики (архітектор І.С. Вишневський).

Проект нового, масштабнішого Київського вокзалу (архітектор В.О. Щуко) затверджено 1913 і в 1914 закладено його фундаменти. Але Перша світова війна загальмувала будівельні роботи. В 1925 питання про будівництво нового вокзалу у Києві постало знову.

На оголошеному конкурсі 1927 виграв проект київського архітектора О.М. Вербицького, 7 листопада 1927 відбулося урочисте закладання фундаменту. Основні будівельні роботи велися з 1929, і в 1932 нову будівлю вокзалу здано в експлуатацію. Вокзал сильно постраждав під час Великої Вітчизняної війни, після якої був відновлений приблизно у своєму довоєнному вигляді. Розбудова його мережі та облаштування Вокзальної площі відбувалося у 1954-55, 1967-69 та 1978- 80. Масштабні роботи по його оновленню відповідно до сучасних вимог техніки і дизайну проведено в 2000-2001 у зв’язку з заходами на честь 10-ї річниці незалежності України.

/>

Комментарии запрещены.