Київ - столиця незалежної України
  • 13.08.2017
    Політична боротьба

    Політична боротьба на міському рівні впродовж 90-х pp. визначалася своїм драматизмом. У березні 1992 головою Київської міськдержадміністрації та представником Президента України в Києві став колишній голова Подільської...
    [Читать далее]

  • 13.08.2017
    Дзвіниця Дальніх печер

    Одна з найкращих барокових споруд XVIII ст. Закладена 1752, завершена у 1761. Будівельними роботами керував С.Д. Ковнір, автором проекту, імовірно, був П. Неєлов. Має 41 м у висоту; колись на ній висіло 9 дзвонів. Композицію споруди...
    [Читать далее]

  • 09.08.2017
    Інститутська вулиця

    Знаходиться в Липках і простягається від Хрещатика та Незалежності майдану, до Кловського узвозу. В давнину тут проходив Іванівський шлях від Лядської брами на південь, з’єднуючи старий Верхній Київ з Кловом і Печерськом....
    [Читать далее]

Последние публикации
Визначні пам'ятки Києва
Последние публикации

Зростання території міста

Зростання  території міста

Першими з них стали Першотравневий Чоколівка, Відрадний та Нивки. Наприкінці 50-х pp. набув поширення цегляний п’ятиповерховий житловий будинок з малометражними квартирами, суміщеними санвузлами та висотою приміщень 2,5 м, з кухнею навіть менше 5 кв. м та без інших допоміжних приміщень. Такими будинками швидко вкрилися великі площі колишніх передмість. З початку 60-х pp. будинки такого типу почали вкривати і лівобережні райони міста — Стару і Нову Дарницю, Воскресенку тощо.

Зростання території міста та кількості його мешканців вимагало якісного оновлення транспортних засобів. З року в рік збільшувалася мережа трамвайних, тролейбусних та автобусних маршрутів, але їх потужностей не вистачало. В 1945 прийнято рішення про будівництві в Києві лінії метро, і 6 листопада 1960 їда но в експлуатацію першу чергу метрополітену між станціями "Вокзальна" та "Дніпро". Це стало радісною подією, але не розв’язувало проблеми сполучення між центральною частиною міста та віддаленими промисловими і житловими районами Лівобережжя, її принципове вирішення пов’язували з будівництвом Мосту метро, який став до ладу в 1965. Для поліпшення сполучення між Києвом та іншими містами в 1959, поруч з діючим з 1924 аеропортом Жуляни. відкрито значно більший аеропорт Бориспіль, який незабаром був розширений і 1965 став міжнародним. В 1961 споруджено Річковий вокзал та Автовокзал на Деміївці.

Паралельно відбувалося розширення мережі освітніх закладів. В 1960/61 навчальному році в столиці була 191 загальноосвітня школа, 73 вечірні і заочні школи. В 1960 вузи Києва випустили вдвічі більше спеціалістів, ніж у 1950. До старіших київських вищих навчальних закладів, що відновили свою роботу відразу після закінчення війни, додалися Авіаційний інститут (1947), Українська сільськогосподарська академія (1954), Торговельно-економічний інститут (1966).

Істотно розширювалась мережа науково-дослідних інститутів, зокрема АН УРСР. У другій половині 40- 50-х pp. створено інститути електротехніки, електроенергетики, використання газу, фізіології і агрохімії рослин, філософії, інститут полімерів і мономерів, фізіології, металокераміки і спецсплавів, металофізики, ливарного виробництва, обчислювальний центр (з 1962 — Інститут кібернетики).

/>

Комментарии запрещены.