Метро міст

Метро  міст

Споруджений приблизно на місці колишнього Миколаївського ланцюгового мосту та влаштованого на його руїнах у 20-х pp. XX ст. мосту їм. Є. Бош, знищеного під час Великої Вітчизняної війни.

Відкритий у листопаді 1965 разом з відрізком Свято-шино-Броварської лінії метрополітену між станціями "Дніпро" та "Дарниця". Довжина – 700 м, призначений для руху двох двосмугових потоків автотранспорту та траси метрополітену. Остаточний проект розробив авторський колектив на чолі з київ, інженером Г. Фуксом. Вперше в практиці мостобудування для багатопрогонної споруди було застосовано безрознорну арково-консольну схему. Окремі монтажні блоки вагою 82 т з’єднувалися за допомогою болтів, б опор у воді влаштовано на основі безкесонних фундаментів глибокого занурення. Вперше в СРСР розроблено і здійснено систему сіткового планування й управління виробництвом для всього комплексу мостобудівних робіт. В архітектурному вирішенні застосовано мотив пружної дуги.

На правому березі споруда починається від станції метро "Дніпро". Між її посадочною платформою та мостом вміщено вертикальні призматичні об’єми з скла й бетону (для недіючих додаткових виходів), які завершуються монументальними скульптурами "XX сторіччя" ("Труд" і "Мир"). На фасаді станції встановлено (1968) меморіальну дошку на честь воїнів-понтонерів, які 10 листопада 1943 навели й утримували тут понтонну переправу для військ 1-го Українського фронту. В 1985 біля мосту введено в дію естакаду з Дніпровського узвозу Набережне шосе.