Київ - столиця незалежної України
  • 21.09.2018
    Під панування Російської імперії

    Встав перед необхідністю вести боротьбу на кількох фронтах — з польськими та литовськими лицарями на заході, кримським ханом і турецьким султаном на півдні, — Хмельницький був змушений звернутися за військовою допомогою...
    [Читать далее]

  • 21.09.2018
    1362—1648 рр. Київ з Литвою та Польщею

    З другої половини XIV ст. Київ входить до складу Литовської держави, хоча формально залишається під владою Золотої Орди. У цей час спостерігається значний економічний підйом, але чисельність населення міста збільшується...
    [Читать далее]

  • 21.09.2018
    Київ під татаро-монголами

    Хан Батий, побачивши Київ з гори, що носить назву Батиєва, був вражений величчю і красою міста. 10 тижнів кияни героїчно боролися з незліченними військами Батия. Золоті Ворота виявилися їм не по зубах. [Читать далее]
    [Читать далее]

Последние публикации

Михайлівська площа

Михайлівська  площа

Другим місцем великих реставраційних робіт стала Михайлівська площа. 25 травня 1996 тут відкрито відтворений пам’ятник княгині Ользі з скульптурами апостола Андрія та святих Кирила і Мефодія. Того ж року почалася відбудова Михайлівського Золотоверхого монастиря. В 1998 завершено спорудження дзвіниці, поблизу якої встановлено пам’ятний знак жертвам голодомору початку 30-х pp. Незабаром в усій красі постав і сам Михайлівський Золотоверхий собор. Перед дзвіницею та собором на Михайлівській площі під час свого візиту в Україну виступав з промовою до киян президент США Б. Клінтон. Проїжджу частину між Софійською та Михайлівською площами було значно розширено, завдяки чому на обидва храмово-монастирські комплекси — Софійський та Михайлівський собори — відкрито чудову панораму. До кно ж було оновлено Софійську площу з відтворенням окремих її елементів початку XX ст.

До 2000-ліття Різдва Христова на території Києво-Печерської лаври відбудовано ще одну православну святиню давньоруського часу — Успенський собор. Завдяки цьому Лавра змінила свій звичний для більшості киян старшого та середнього віку вигляд. Стародавній собор знову став її смисловою й естетичною домінантою. Ще 1988 в Лаврі відновлено монастир. Невдовзі відновлено і Видубицький монастир.

Міська влада з повагою ставиться не тільки до православних святинь. Впродовж 90-х pp. відновили роботу католицький костьол св. Олександра, хоральна синагога Бродського, відкрилися греко-католицькі та мусульманські установи, численні представництва католицьких організацій, напрямків протестантизму (баптистів, адвентистів, п’ятидесятників, свідків Іегови. мармонів та ін.). Традиційна релігійна толерантність киян сприяла мирному співіснуванню людей різних віросповідань.

На жаль, подекуди в місті траплялися і прикрі інциденти. Серед них — сутички під час похорону церковного діяча Володимира Ромапюка в 1995. Проте в червні 2001 попри спроби певних ортодоксальних сил підняти киян на акції протесту проти візиту Папи Римського Іоана-Павла II, більшість мешканців міста, незалежно від релігійних уподобань, радо вітала поважного понтифіка.

/>

Комментарии запрещены.