Київ - столиця незалежної України
  • 27.03.2018
    Київська фортеця

    Київська фортеця — комплекс фортечних споруд ХVIII-XIX ст., розміщений на пагорбах високого правого берега Дніпра, обмежених з півночі Кловським яром, з півдня і заходу — схилами долини річки Либідь. Складається з кількох...
    [Читать далее]

  • 27.03.2018
    Києво-Печерська Лавра

    Києво-Печерська лавра — один з перших за часом заснування монастирів на Русі. Заснований в 1051 році при Ярославі Мудрому монахом Антонієм, родом з Любеча. Співзасновником Печерського монастиря став один з перших учнів...
    [Читать далее]

  • 27.03.2018
    Караїмська кенаса у Києві

    Караїмська кенаса в Києві була побудована в 1902 році за проектом архітектора Владислава Городецького. Гроші на будівництво цієї культової споруди виділили «тютюнові королі» — брати Коген. Соломон Коген у той час...
    [Читать далее]

Последние публикации

Чорний бюст Карла Маркса

Чорний  бюст Карла Маркса

Відповідно до ленінської ідеї монументальної пропаганди в Києві, замість скинутих пам’ятників російським монархам, почали з’являтися виготовлені нашвидку нові, комуністичні — чорний бюст Карла Маркса під білою аркою на Думській площі, численні бюсти і пам’ятники В. Леніну (на Привокзальній площі, в селищі Грушки тощо). Нові реалії життя та соціальне замовлення з боку більшовицької влади все сильніше впливали на характер мистецтва. Організація робітничих клубів для пропаганди комуністичної ідеології (1925 їх у місті діяло вже 25) вимагала їх художньо-агітаційного оформлення. Серед творів монументального живопису тих років виділялися розписи комсомольських клубів, виконані 3. Толкачовим.

Неоднорідність ідейно-художніх уподобань українських митців 20-х pp. виразно проявилася в літературному житті, особливо в поетичній творчості. Якщо комуністична (як космополітична, так і національна) українська література зосереджувалася головним чином у тогочасній столиці УРСР — Харкові, то центром творчості консервативніших літераторів (таких, що від нової влади трималися осторонь) був Київ. Тут, зокрема, мешкали такі талановиті поети, як М. Зеров, М. Бажан. II Гич и па. В Києві створено філії харківських письменницьких спілок — «Плуг» і «Гарт», а також «Київська асоціація пролетарських письменників», творчі об’єднання «МАРС», «ВАПЛІТЕ». «Жовтень», «Молодняк» та ін. У 1924 і 1925 до МІ ста приїздив надзвичайно популярний серед комуністичної молоді В. Маяковський. Виступав з лекціями тут і колишній киянин, а в ті роки народний комісар освіти А. Луначарський.

Важливою подією в культурному житті Києва стало створення 1922 нова горського театру «Березіль» під керівництвом Л. Курбаса. Ідейна спрямованість театру була цілком лівою, але це не завадило його визначним творчим здобуткам. Класичні сценічні твори ставилися в Театрі опери та балету, відкритої о 1926,  двох міських драматичних театрах, Українському та Російському. В 1924 відкрився Театр юного глядача. На початку 30-х pp. до них додалися Театр Київського,твого округу та Театр музичної комедії. Поряд з ними працювало шість районних театрів і б,паю інших театральних і музичних колективів.

Комментарии запрещены.