Київ - столиця незалежної України
  • 21.09.2018
    Під панування Російської імперії

    Встав перед необхідністю вести боротьбу на кількох фронтах — з польськими та литовськими лицарями на заході, кримським ханом і турецьким султаном на півдні, — Хмельницький був змушений звернутися за військовою допомогою...
    [Читать далее]

  • 21.09.2018
    1362—1648 рр. Київ з Литвою та Польщею

    З другої половини XIV ст. Київ входить до складу Литовської держави, хоча формально залишається під владою Золотої Орди. У цей час спостерігається значний економічний підйом, але чисельність населення міста збільшується...
    [Читать далее]

  • 21.09.2018
    Київ під татаро-монголами

    Хан Батий, побачивши Київ з гори, що носить назву Батиєва, був вражений величчю і красою міста. 10 тижнів кияни героїчно боролися з незліченними військами Батия. Золоті Ворота виявилися їм не по зубах. [Читать далее]
    [Читать далее]

Последние публикации

Язичницькі кола

Язичницькі кола

В боротьбі за владу, що спалахнула між синами Святослава, переможцем вийшов Володимир (978-1015). Спочатку він спирався на язичницькі кола. Це відбилося в спорудженні величного капища на Старокиївській горі, в центрі якого стояв ідол Перуна, а поруч з ним — куміри інших язичницьких богів. Навпроти, між палацем Ольги та новим капищем, молодий князь збудував кам’яний, так званий Південний палац, де полюбляв бенкетувати з боярами, старшою дружиною і міськими старійшинами. Однак, утвердившись у Києві, Володимир, після тривалих коливань (так званий «вибір віри») і здобуття Корсуні (Херсонеса), сам прийняв хрещення і обернув у християнство візантійського обряду всю Русь. Офіційна церковна дата Володимирового хрещення — 988, але наукові дослідження доводять, що це мало місце наступного року.

З хрещення Володимира починається блискучий 150-літній період в історії Києва і Давньоруської держави, що стала з кінця X ст. органічною складовою частиною високо розвинутої Візантійсько-Східнохристиянської цивілізації. Кам’яне будівництво розгорталося, перш за все, в межах укріпленого палацово-ритуального центру на Старокиївській горі. Споруджене на початку 80-х pp. X ст. велике капище, як і інші язичницькі святилища, були зруйновані. Натомість великий князь будує величний собор на честь Богородиці, так знану Десятинну церкву, освячену 996.

Комментарии запрещены.